שיווק ברשתות חברתיות הוא מערוצי השיווק הנפוצים ביותר על בעלי עסקים קטנים או גדולים כאחד. מדובר על כלי שיווקי רב עוצמה שמאפשר להגיע לקבל לקוחות פוטנציאלי בעלות נמוכה יחסית. מה שכן צריכים לעשות זה לנהל את קמפיין השיווק שלכם בצורה נכונה כדי להשיג תוצאות מוצלחות.
אחד מערוצי השיווק המבוקשים ביותר בעשור האחרון הוא זה של שיווק ברשתות חברתיות. הרשתות הללו הן מרבית הפעילות של הגולשים ולכן הם קרקע נפלאה למיקוד הפרסום שלכם. מה שכן צריך לעשות זה להתנהל נכון כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר עבור ההשקעה שלכם.
איך מנהלים נכון שיווק ברשתות חברתיות?
מספר טיפים לניהול קמפיין שיווק ברשתות חברתיות בצורה מוצלחת:
- דף \חשבון \ פרופיל עסקי – לא משנה איך קוראים לזה בכל אחת מהרשתות החברתיות שיש, אתם חייבים ראשית כל דף עסקי פעיל. אין אפשרות לנהל את הפרסום שלכם מעמוד הפרופיל הפרטי ויש לעשות הפרדה בין החיים הפרטים והמקצועיים. בדף העסקי אתם מציגים את השירות שלכם, הניסיון, הידע, טיפים והמלצות של לקוחות קודמים וכן הלאה.
- בחירת קהל היעד – חשוב מאוד לתכנן מראש מי קהל היעד שלכם, מה אתם מתכוונים להציע לו ומה המטרות שלכם מהקמפיין. בין אם מדובר על פרסום באינסטגרם או בין אם זה פרסום בטיקטוק, חשוב שתגיעו מוכנים ואז הקמת הקמפיין תהיה יותר מהירה והתוצאות בסיום הקמפיין טובות יותר. קהל היעד שלכם יכול להיות נשים או גברים, צעירים או מבוגרים, הורים או רווקים, תושבי הקריות או המרכז וכן הלאה. לאחר שאתם יודעים לאן לכוון אתם בחצי הדרך להצלחה.
- החלטה של שיטת הפרסום – האם אתם מתכוונים להשקיע בסרטוני וידאו, טקסט שיוצר קריאה לפעולה או גלריית תמונות של מוצרים שתאם מוכרים. כדאי מאוד לחשוב מה יכול להיות הכי אפקטיבי עבורכם בפרסום ולהתאים זאת לרשת החברתית שמתאימה לכם.
- הגדרת תקציב מתאים – אסור להתקמצן בפרסום. כאשר אתם משקיעים בקהל יעד שבחרתם ומדובר על 50000 איש שעונים הגדרות שלכם, די ברור ש 200 שח לפרסום לא יספיקו כדי להביא תוצאות כפי שאתם מקווים. יש להשקיע בהתאמה לכמות הקהל שבחרתם ולכן לרוב יש להשקיע 500-1500 שח בכל מסע פרסום של שבוע ימים כדי למקסם את התוצאות שלכם.
- ניטור ובקרה – חשוב מאוד לעזות שימוש יומיומי בכלים של מערכת הפרסום ברשת החברתית שבחרתם. פרסום בפייסבוק או אינסטגרם ניתן לנהל ממערכת אחת שמאפשרת למשל קבלת מידע בזמן אמת על התקדמות הפרסום, מי צופה בו, מה המרות שהוא יוצר וכמה מהתקציב שלכם ירד כבר. בדרך זאת אתם יכולים לדעת אם הקמפיין עובד ולהגביר את התקציב וזמן הפרסום או אם הקמפיין איננו מוצלח תוכלו לשנות אותו או לעצור אותו לחלוטין ולפתוח חדש במקומו וכדומה.
לסיום אפשר לציין בוודאות שאין כמו שיווק ברשתות חברתיות כדי להגיע לקהל היעד המתאים לכם בעלויות תקציב נוחות יחסית לחלופות האפשריות ועם מערכות פרסום מתקדמות שנותנות לכם מידע בזמן אמת כדי למקסם את הצלחת הפרסומים שלכם.
המאמר נכתב בשיתוף עם Viral Marketing שיווק דיגיטלי אשר מעניקה שירותי פרסום, שיווק וקידום בפייסבוק לרופאי שיניים.